MAIATZAREN 6TIK AURRERA, GIPUZKOAKO AUTOBUSETAN SEGURTASUN ARRAZOIENGATIK PATINETE ELEKTRIKOAK SARTZEA DEBEKATUTA EGONGO DA.
Gipuzkoako bidaiarien errepideko garraioari buruzko Araudiaren Jarraipen Batzordeak, martxoaren 12an egindako bileran, aho batez erabaki zuen Mugi sistemako ibilgailu guztietan patinete elektrikoak sartzea debekatzea.
Donostia / San Sebastián, 2024ko maiatzaren 3a.- Datorren maiatzaren 6tik aurrera, eta mugarik gabe, Mugi sistema osatzen duten ibilgailuetan bidaiatzen duten pertsonentzako segurtasun-arrazoiengatik, patinete elektrikoak eramatea debekatuta egongo da. “Mugikortasun elektrikoko elementu horiek azken urteotan garraiobideen barruan, suak, keak eta dispositiboen bateriek eragindako deflagrazio txikiek sortutako kalte fisiko zein material larrien ondoren, erabaki hau hartzera behartu gaitu hilabete hauetan Nazioartean, Estatuan eta ondoren, Autonomia-Erkidegoetan izan den debeku-korrontea jarraituz”, azaldu du Azahara Domínguezek, GGLAren lehendakariordeak.
Besteak beste, Lurraldebus, Dbus, eta Mugiko gainerako operadore lokalek osatzen duten Batzordeak emandako debeku hori, Euskotrenek eta Metro Bilbaok eta, ondoren, Arabako eta Bizkaiko Aldundiek beren zerbitzuekin hartu dituzten erabakiak kontuan hartuta ezarri da.
Debeku horrek ez die eragingo mugikortasun urriko pertsonen ibilgailuei (MUP), ez eta bizikleta elektrikoei ere, horientzat mantenduko baita egungo araudia. Aldiz, patinete elektrikoak debekatu egingo dira, harik eta etorkizun hurbilean patinete elektrikoen fabrikatzaileek gaur egun antzeko elementu elektronikoak dituzten eta arrisku-egoera horiek saihesten dituzten beste produktu batzuek dituzten homologazioen eta segurtasun-neurrien antzekoak egiten dituzten arte.
Batzorde horretan bertan, animaliak, hala nola txakurrak, reborn panpinak edo antzekoak daramatzaten haurren kotxetxoak/gurpil-aulkiak sartzeko debekua ere onartu zen. Izan ere, Mugi sistema osatzen duten operadore guztien helburua segurtasuna zaintzea eta garraiatu nahi den beste edozein elementuren gainetik bidaiarien garraioa lehenestea da.
Beste limitazio batzuk
Bestalde, gogorarazi behar da txakurrek beste muga batzuk dituztela Mugin integratzen diren garraiobideetarako sarbideari dagokionez. Muturrekoarekin eta uhalarekin bidaiatu beharko dute beti, edo, bestela, poltsetan edo kapazuetan eraman beharko dira. Gainera, animalia horien jabeek erantzukizun zibileko aseguru bat izan beharko dute. Gida-txakurrei dagokienez, makilaren antzeko mugikortasun-elementu lagungarritzat jotzen dira, eta, beraz, mota horretako txakurrak erabili behar dituzten pertsonek, halaber, ongarririk ordaintzen ez duen laguntzaile batekin bidaiatu ahal izango dute.
Era berean, ibilgailuetan bidaiatzen duten scooter, haurrentzako bizikleta, monoziklo eta erosketa-orgen kopurua murrizten da. Scooterrak ez daude inola ere debekatuta, eta lehentasunari dagokionez, haurren aulkiekin parekatzen dira; beraz, gurpil-aulkiak lehentasuna dute scooter-en aurretik, baina horiek bizikleten gainetik.
Haurrentzako bizikletei dagokienez, bizikletatzat hartzen dira adingabea eta heldua bizikletaz doazenean, eta fardeltzat hartuko dira heldua bizikletarik gabe doanean.
Monozikloei dagokienez, bizikleta tolesgarriekin parekatzen dira eta, beraz, fardeltzat hartzen dira.
Azkenik, erosketa-eskuko karroei dagokienez, gehienez ere lau onartzen dira, autobusera gurpil-aulki bat, haurren aulki bat edo bizikleta bat gutxienez sar daitezkeela bermatzeko.
Azkenik, argitu da debekatuta dagoela haurren kotxetxoak/aulkiak sartzea, baldin eta txakurrak, reborn panpinak edo antzekoak eramaten badituzte.